„ZARADI USPUT“ predstavlja internet portal – platformu, koju je razvilo privredno društvo ZARADI USPUT DOO BEOGRAD (ZEMUN), koja omogućava povezivanje fizičkih lica koja imaju potrebu za prenosom paketa na određenu destinaciju na teritoriji Republike Srbije sa licima koja na tu destinaciju već putuju u sopstvenoj organizaciji i usput bi taj paket prenela.
Ovi Opšti uslovi korišćenja regulišu način korišćenja Platforme (u daljem tekstu: „Opšti uslovi“).
Korišćenjem Platforme, bilo kao registrovani bilo kao anonimni korisnik, saglasni ste sa ovim Opštim Uslovima, potvrđujete da ste iste pročitali, razumeli i prihvatili. U slučaju da sa Opštim uslovima niste saglasni, molimo Vas da Platformu ne koristite.
Opšti uslovi važe za sve vrste korišćenja Platforme. Korišćenjem Platforme, svaki korisnik prihvata Opšte uslove u celosti, zajedno sa Politikom privatnosti, koja čini njihov sastavni deo.
Društvo zadržava pravo da u bilo kom trenutku izmeni Opšte uslove i/ili funkcionalnost platforme. Sve učinjene izmene stupaju na snagu njihovom objavom na web sajtu. Korišćenjem Platforme nakon učinjenih izmena, korisnici su sa izmenama saglasni i iste prihvataju.
Društvo zadržava pravo da ukine korisnički nalog i obustavi/uskrati sve dalje usluge korisniku, bez upozorenja, ukoliko se isti ne pridržava Opštih uslova.
Pojedini izrazi, u smislu Opštih uslova, imaju sledeće značenje:
DRUŠTVO označava privredno društvo Zaradi usput doo Beograd (Zemun), sa sedištem u Beogradu (Zemun), ul. Kordunaška br. 28/9, matični broj: 22125605 pib: 115192820, upisano u registar APR Rešenjem BG 63227/2025 od 05.08.2025. godine, sa zvaničnom mejl adresom: office@zaradiusput.rs, koje je razvilo platformu i istom upravlja.
PLATFORMA označava celokupni digitalni servis koji obuhvata mobilnu aplikaciju „Zaradi usput“ kao i zvanični web sajt www.zaradiusput.rs, u vlasništvu i pod upravom Društva. Funkcionalnosti dostupne korisnicima razlikuju se u zavisnosti od toga da li se koristi mobilna aplikacija ili web sajt.
MOBILNA APLIKACIJA označava mobilnu aplikaciju u okviru Platforme, dostupnu za Android i IOS uređaje, koju korisnici mogu preuzeti i koristiti putem mobilnih uređaja i koja omogućava aktivno korišćenje usluge.
WEB SAJT označava zvaničnu internet stranicu www.zaradiusput.rs u okviru Platforme, putem kojeg se korisnici informišu o uslugama, novostima i pravilima korišćenja. Web sajt ne omogućava registrovanje, logovanje, niti korišćenje funkcionalnosti koje su dostupne kroz mobilnu aplikaciju.
USLUGA označava dostupnost povezivanja fizičkih lica putem Platforme, i to spajanje fizičkih lica koja imaju potrebu za prenosom paketa na određenu destinaciju na teritoriji Republike Srbije sa licima koja na tu destinaciju već putuju u sopstvenoj režiiji i usput bi taj paket prenela.
KORISNIK označava fizičko lice koje koristi usluge platforme, bilo kao registrovani korisnik (u svojstvu ponuđača ili putnika) bilo kao anonimni korisnik.
PONUĐAČ označava registrovanog korisnika kome je potreban prevoz pošiljke i koristi Platformu u svrhu prenosa paketa na željenu destinaciju.
PUTNIK označava registrovanog korisnika - fizičko lice koje se profesionalno ne bavi pružanjem usluga prevoza niti usluga dostave paketa, ali putuje na određenu destinaciju i spremno je preuzeti i isporučiti paket do te destinacije, u svemu u skladu sa specifikacijama i uslovima iz ponude ponuđača i njihovom daljem međusobnom dogovoru.
PAKET označava fizičku stvar koju ponuđač želi poslati pod uslovima u ponudi.
PONUDA označava informacije objavljene putem mobilne aplikacije od strane ponuđača, o karakteristikama paketa, destinaciji sa koje se isti ima preuzeti i na koju se isti ima isporučiti kao i novčanoj naknadi koju je pošiljalac spreman platiti za prevoz paketa pod uslovima istaknutim u ponudi.
PROPISI označavaju važeće propise Republike Srbije u trenutku korišćenja Platforme.
Definisani pojmovi, imaju značenje samo i isključivo kako je predviđeno Opštim uslovima, ovim članom i zasebnim članovima koji pojmove dodatno regulišu, kao prioritetno u odnosu na njihovo prosto jezičko tumačenje.
USLUGA podrazumeva samo i isključivo dostupnost povezivanja fizičkih lica putem Platforme, omogućavajući im da, uz obostrani benefit, lakše i jednostavnije ostvare svoje potrebe, tako što će svojevoljno stupiti u kontakt i lično i direktno postići dogovor vezan za preuzimanje i prenos paketa. Na korisnicima je izbor da li će kontakt biti ostvaren i njihova individualna i međusobna volja je odlučujuća prilikom postizanja daljeg dogovora, uz ličnu i samostalnu odgovornost za poštovanje istog. Platforma ne pruža uslugu podrške povodom izvršenja dogovora korisnika.
Platforma omogućava povezivanje korisnika, društvo ne učestvuje u njihovom daljem dogovoru, ne posreduje između njih nakon ostvarenog prvobitnog kontakta, niti se smatra ugovornom stranom u njihovom odnosu.
Platforma ne pruža usluge preuzimanja, otpremanja i isporuke paketa.
Platforma ne pruža usluge reklamiranja.
Usluge platforme se ne mogu koristiti kao vršenje redovne delatnosti, radi ostvarivanja redovnog profita korisnika.
Platforma je namenjena lakšem povezivanju fizičkih lica, radi uštede vremena i novca ponuđača prenosom paketa preko putnika koji na destinaciju isporuke paketa već putuje u sopstvenoj režiji, radi efikasnijeg zadovoljenja potreba ponuđača i radi pružanja pomoći ponuđaču ili ostvarivanja eventualne finansijske nadoknade putnika, s ciljem smanjenja troškova njegovog putovanja.
Korišćenje Platforme dozvoljeno je isključivo licima koja imaju najmanje 18 godina i punu poslovnu sposobnost u skladu sa zakonima Republike Srbije. Korišćenjem platforme, korisnik pod punom materijalnom i krivičnom odgovornošću izjavljuje da ispunjava ovaj uslov.
Platforma nije namenjena licima koja se profesionalno bave slanjem paketa, prevozom ljudi i robe, dostavom-isporukom paketa niti bilo kojim drugim korisnicima koji se mogu smatrati profesionalnim pružaocima usluga prevoza, dostave i slično.
Korisnici su dužni da koriste Platformu u skladu sa propisima i Opštim uslovima. Korisnici sami snose odgovornost za usluge koje nude i/ili prihvataju.
Korisnici se obavezuju da ne koriste komunikaciju putem Platforme za pokušaje obmane, iznuđivanja dodatnog novca i/ili usluga ili za bilo kakvu zloupotrebu.
Društvo je ovlašćeno da prijavi nadležnim organima ako osnovano sumnja da korišćenjem platforme korisnici preduzimaju nedopuštene aktivnosti ili pružaju nedopuštene podatke.
Društvo ima pravo da bez prethodnog upozorenja, ukine nalog korisnika koji postavlja falsifikovane ocene ili daje falsikovanu recenziju same mobilne aplikacije.
Pretraga platforme je slobodna i omogućena svim korisnicima, bez registracije. Prilikom korišćenja mobilne aplikacije, korisnicima se automatski generiše anonimni korisnički nalog koji im omogućava pretragu mobilne aplikacije, bez pune funkcionalnosti iste.
Samo registrovani korisnici mogu imati pun pristup mobilnoj aplikaciji. Za registraciju je neophodno uneti sledeće podatke: ime i prezime, pol, korisničko ime, mejl adresu i broj telefona, uz opcione podatke kao npr. marka i tip vozila, vrsta prevoza do destinacije, postavljanje svoje fotografije. Prilikom korišćenja mobilne aplikacije vidljivi su korisničko ime i ocena određenog korisnika, dok se samo povezanim korisnicima, čine dostupnim i međusobni brojevi telefona.
Pun pristup mobilnoj aplikaciji omogućava registrovanim korisnicima da objavljuju ponude u svojstvu ponuđača (uz plaćenu cenu za objavu) i da se na iste prijave u svojstvu putnika. Samo registrovanim korisnicima koji su se putem mobilne aplikacije povezali dostupni su mobilni brojevi telefona i samo oni imaju mogućnost ocenjivanja korisnika sa kojim su se povezali.
Korisnici koji se žele registrovati dužni su da prilikom registracije pruže svoje tačne podatke i isključivo su odgovorni za sadržinu istih.
Društvo zadržava pravo da korisnicima onemogući korišćenje platforme ukoliko je isti koriste protivno ovim Opštim uslovima.
Ponuđač putem mobilne aplikacije ima mogućnost da objavi ponudu, kojom će ostale korisnike informisati o svojoj potrebi da paket sa jedne destinacije prenese na drugu destinaciju.
Po objavi ponude, putnici se (kao registrovani korisnici), mogu na istu odazvati - prijaviti. U slučaju da ponuđač dobije više prihvata ponude, ima diskreciono pravo izbora kog putnika će izabrati.
Nakon što ponuđač putem mobilne aplikacije odabere putnika, ponuđač i odabrani putnik se smatraju povezanim korisnicima i ponuda prestaje biti vidljiva kroz mobilnu aplikaciju. Povezani korisnici imaju mogućnost da putem direktnog telefonskog kontakta postignu dalje dogovore vezane za paket.
Društvo ne učestvuje u daljim dogovorima povezanih korisnika, ne predstavlja ugovornu stranu u njihovom međusobnom odnosu i ne snosi nikakvu odgovornost za izvršenje postignutog dogovora.
Ponuda sadržati relevantne informacije vezane za paket koji Pošiljalac želi poslati, pri čemu obavezno sadrži: naslov, odabir veličine paketa, opis sadržine istog, destinaciju preuzimanja i destinaciju isporuke, datum isporuke, visinu naknade koju je pošiljalac spreman da plati putniku. Pošiljalac opciono može navesti težinu paketa, namenu istog, način pakovanja, uz mogućnost da kroz ponudu postavi i sliku paketa.
Visinu naknade koju je ponuđač spreman da plati putniku određuje sam ponuđač, uz mogućnost da se ponuđač opredeli i za opciju da paket želi da pošalje bez naknade.
Ponuđač se obavezuje da u ponudi da potpune, detaljne i tačne informacije i isključivo je odgovoran za sadržinu i istinitost datih informacija.
Ponuda ne sme sadržati netačne, lažne i obmanjujuće informacije, kao ni informacije koje bi korisnike dovele u zabludu u pogledu bilo kog elementa ponude.
Ponuda ne sme imati uvredljivu sadržinu niti sadržinu protivnu propisima.
Ponuda ne sme podsticati diskriminaciju po bilo kom osnovu, a posebno po osnovu uverenja, nacionalne, etničke, verske, rodne ili rasne pripadnosti, političkog, seksualnog ili drugog opredeljenja, društvenog porekla, imovinskog stanja, kulture, jezika, starosti ili psihičkog ili fizičkog invaliditeta.
Ponuđač u smislu Zakona o oglašavanju ima svojstvo oglašivača, kao i sva prava, obaveze i odgovornosti po navedenom zakonu.
Ponuda se objavljuje isključivo inicijativom ponuđača. Objavljivanje ponude putem mobilne aplikacije nije uslovljeno prethodnom odobrenju. O uspešnom objavljivanju ponude, ponuđač će jasno biti obavešten kroz funkcionalnost mobilne aplikacije.
Ponuda je vidljiva korisnicima mobilne aplikacije sve dok ne protekne datum koji je ponuđač opredelio za datum slanja paketa, ili dok ne dođe do povezivanja ponuđača i putnika prilikom mobilne aplikacije. O uspešnom odabiru putnika, putnik će biti jasno obavešten kroz funcionalnost mobilne aplikacije.
Nije moguće objaviti ponudu sa opredeljenim datum koji je protekao.
Ponuđač se obavezuje da neće objavljivati duple ponude vezane za isporuku istog paketa na istoj destinaciji, bilo pod istim bilo pod različitim uslovima.
Društvo ne snosi odgovornost za netačne, nepotpune ili obmanjujuće informacije koje je ponuđač uneo i kroz ponudu objavio. Platforma je hosting provajder i ne snosi odgovornost za sadržaj koji objavljuju korisnici.
Društvo ne vrši iniciranje prenosa podataka putem objave ponude, ne vrši odabir podataka niti dokumenata koji se objavljuju, ne izuzima niti menja ove podatke u sadržaju ponude, ne bira primaoca prenosa.
Objava ponude putem platforme se ne smatra komercijalnim oglašavanjem u ime i za račun Društva.
Strogo je zabranjeno objavljivanje, prenos i isporuka bilo kog paketa koji sadrži:
Ponuđač je isključivo odgovoran za:
Ponuđač snosi svu zakonsku, materijalnu i krivičnu odogovornost ukoliko se utvrdi da je objavljena ponuda protivzakonita ili da je sadržaj paketa nedozvoljen ili protivzakonit.
Društvo ne snosi odgovornost za sadržinu paketa i pakovanje istog. Društvo nije odgovorno za štetu koju paket može naneti putniku i/ili trećim licima, ne posreduje oko naknade štete, niti garantuje za dogovorene uslove.
Putnik je isključivo odgovoran za:
Putnik snosi odgovornost za paket od trenutka preuzimanja istog do trenutka uručenja odabranom licu.
Putnik je isključivo odgovoran za štetu koju ponuđač pretrpi ukoliko tokom prenosa dođe do fizičkog oštećenja paketa usled nepažnje putnika, gubitka ili nestanka, krađe ili zloupotrebe paketa.
Društvo ne snosi odgovornost za urednu isporuku paketa, nije odgovorno za štetu, ne posreduje oko naknade štete, niti garantuje za dogovorene uslove.
Povezani korisnici imaju pravo da se međusobno ocene. Date ocene moraju biti istinite i objektivne, neuvredljive prirode. Društvo zadržava pravo da ne omogući objavljivanje ocene, odnosno istu ukloni, ukolio je sasdržina ocena protivna ovim Opštim uslovima.
Korisnici imaju pravo da Društvu prijave ponašanje drugih korisnika koje je protivno ovim Opštim uslovima. Prijava se vrši na zvaničnu mejl adresu društva: office@zaradiuspust.rs sa obaveznim naslovom “Prijava korisnika”.
U slučaju prijave o šteti, neisporučenom paketu, neprimerenom ponašanju, sumnjivoj sadržini paketa, ostavljanju lažnih i falsifikovanih ocena ili drugim zloupotrebama, društvo zadržava pravo da sprovede internu proveru, privremeno ili trajno suspenduje korisnički nalog, zabrani dalje korišćenje platforme i obavesti nadležne organe ako postoji sumnja na protivzakonito postupanje korisnika.
Prijave korisnika se evidentiraju i čuvaju.
Društvo ne garantuje za:
Društvo ne vrši:
Društvo nije:
Društvo ne poseduje vozila, ne zapošljava vozače, ne organizuje vožnje i ne naplaćuje prevoz/prenos.
Ne postoji odgovornost Društva za štetu koju korisnici ili treća lica pretrpe korišćenjem mobilne aplikacije. Korisnici koriste Platformu na sopstveni rizik i sami su odgovorni za međusobne dogovore i eventualne sporove. Korišćenjem Platforme, korisnici potvrđuju da postupaju na vlastitu odgovornost i da razumeju da je Platforma isključivo posrednik u komunikaciji i da korišćenje platforme nije namenjeno za profesionalne i komercijalne usluge i delatnosti niti za redovno sticanje profita.
Društvo ne odgovara za ponašanje korisnika suprotno Opštim uslovima.
Korisnicima se preporučuje da postupaju sa dužnom pažnjom prilikom korišćenja mobilne aplikacije, tako što će postupati na sledeći način, primera radi, posebno ali ne i isključivo:
Korišćenje platforme je omogućeno bez naknade za sve korisnike. Plaćanju naknade podleže samo i isključivo objava ponude.
Kredite za objavu ponude, korisnici mogu kupiti u paketu. Nije moguće pojedinačno plaćanje objave ponude.
Dostupne pakete korisnici mogu pronaći u Cenovniku dostupnom putem mobilne aplikacije ili pretragom web sajta.
Objava ponude kroz mobilnu aplikaciju će biti moguća samo ukoliko ponuđač ima dovoljno kredita za objavu ponude.
Ne postoji vremensko ograničenje za korišćenje već kupljenih kredita.
Plaćanje je omogućeno isključivo platnim karticama, u zvaničnoj valuti Republike Srbije – dinar (rsd). Ukoliko platna kartica korisnika nije povezana sa dinarskim računom, iznos transakcije u dinarima biće konvertovan u valutu računa prema kursu banke izdavaoca kartice, usled čega su moguća određena odstupanja od originalnog iznosa transakcije. Društvo nema uticaj na ova odstupanja, kao ni na eventualne provizije koje će povodom transakcije biti naplaćene od strane banaka izdavalaca platnih kartica korisnika.
Plaćanje se odvija putem ovlašćenog procesora platnih kartica, sa zahtevanim nivoom zaštite.
Društvo nema uvid u podatke u platnim karticama, niti su mu isti bilo kog trenutka dostupni.
Sigurnost podataka prilikom kupovine garantuje processor platnih kartica i ceo proces naplate se odvija na stranicama istog.
Kupovinom paketa ponuda, smatra se da je ponuđač upoznat sa Opštim uslovima, uslovima zaključenja ugovora, i da je ugovor između ponuđača i društva zaključen na inicijativu ponuđača. Ugovor se smatra zaključenim kada Društvo dobije obaveštenje da je cena naplaćena.
Ugovor iz prethodnog stava ovog člana se smatra izvršenim u celosti, nakon uspešne naplate cene i prikaza kupljenih kredita na korisničkom nalogu ponuđača, bez obzira da li će ponuđač i kada ponude objaviti, kao i bez obzira da li je po objavi ponude došlo do povezivanja između ponuđača i putnika, realizacije i kvaliteta prenosa.
U slučaju da se kroz korisnički nalog ponuđača ne prikaže broj kredita koji je zaista i plaćen, ili u slučaju da ponuđač nije u mogućnosti da objavi ponudu iako ima dovoljan broj kredita, dužan je da se bez odlaganja obrati Društvu radi utvrđivanja situacije i rešavanja eventualnih problema. Društvo odgovara za saobraznost isporuke u smislu relevantnih zakonskih propisa.
Budući da se ugovor istovremeno izvršava, ponuđač nema pravo na odustanak od ugovora u smislu pravila Zakona o potrošačima, niti pravo na zahtev za povraćaj plaćenog novčanog iznosa (bilo za utrošene bilo za neutrošene kredite). Smatraće se da je usluga Društva u celosti izvršena nakon što broj kupljenih kredita bude evidentiran u korisničkom nalogu ponuđača.
Ponuđač kao korisnik koji plaća objavu ponude, u svojstvu potrošača, ima pravo na podnošenje reklamacije Društvu.
Reklamacija se vrši na zvaničnu mejl adresu društva: office@zaradiuspust.rs sa obaveznim naslovom “Reklamacija korisnika”.
Društvo je dužno odgovoriti na reklamaciju najkasnije u roku od 8 dana, pisanim putem.
Radi izbegavanja svake sumnje, ovaj član se odnosi isključivo na ugovorni odnos između ponuđača i društva, radi naplate i objave Ponude putem platforme.
U pogledu međusobnih odnosa korisnika, Društvo nema obaveze niti odgovornosti.
Na sve odnose u vezi sa korišcenjem ove mobilne aplikacije i Platforme, uključujući i rešavanje sporova ima se primeniti važeće pravo Republike Srbije.
Ovi Opšti uslovi stupaju na pravnu snagu danom objave i neograničenog su važenja.